Cięcia kosztów, zmniejszanie liczby stacjonarnych oddziałów, a jednocześnie pozyskiwanie jeszcze większej liczby lojalnych klientów, to dla instytucji bankowych priorytet działalności. Okazuje się, że aby móc spełniać te cele banki coraz chętniej współpracują z młodymi osobami z pokolenia X i Y (18-35 lat). To dla nich tworzone są dzisiaj najbardziej korzystne oferty.

Czego oczekują młodzi klienci banków?

Młode pokolenie wykazuje o wiele większe zaufanie do instytucji bankowych aniżeli seniorzy. W zamian chce cieszyć się pełnym komfortem zarządzania własnymi finansami. Młodzi są o wiele bardziej świadomi konieczności oszczędzania i inwestowania pieniędzy. Chcą, by jedna instytucja zapewniała im cały wachlarz możliwości.

Tradycyjne konto dla młodych ma być darmowe. Bezpłatne ma być jego otwarcie, prowadzenie, dokonywanie operacji. Rachunek ma być internetowy, ogromną popularnością wśród młodych cieszy się innowacyjna technologia, a więc bankowość mobilna. Taka ma umożliwiać również sprawne inwestowanie zgromadzonych na koncie oszczędności.

Zdanie banków

Już teraz odnotowuje się coraz mniejszą liczbę placówek bankowych. Wszystko dlatego, że klienci coraz częściej wykorzystują możliwość kontaktu poprzez platformę internetową, czat bądź telefon. Polacy zrozumieli, że długie oczekiwanie w kolejkach to strata czasu. Co więcej, dla młodych mieszkańców naszego kraju osobiste wizyty w oddziałach nie są zgodne z ich wizją o nowoczesnej bankowości.

Banki biorą też pod uwagę, że młode pokolenie chce wszystko „na już”. Przyzwyczajeni są do otrzymywania konkretnych produktów i usług w czasie rzeczywistym. Wystarczy posiadać smartfon, by móc załatwić błyskawicznie większość spraw. Tego samego oczekują od banków. Dzisiaj z poziomu konta internetowego można więc wykonać szybki przelew, ale też założyć lokatę, a nawet zaciągnąć kredyt gotówkowy.

Potencjał w młodych

Banki muszą starać się o zdobycie zaufania i lojalności młodych klientów. Okazuje się, że Polacy posiadają najczęściej jedno konto w banku, a po kolejne produkty zgłaszają się do tej instytucji, z którą już współpracują. Zdobycie młodego klienta oznacza więc jego przynależność do danego banku przez wiele lat.

Okazuje się również, że młode pokolenie jest o wiele mniej roszczeniowe i posiada o wiele większą wiedzę w zakresie zarządzania finansami niż seniorzy. Młodzi wiedzą, czego chcą i najczęściej po produkt banku zgłaszają się wtedy, gdy są już na niego zdecydowani. Znacznie skraca się wtedy czas obsługi takiego klienta. Przy okazji chętnie nabywają produkty dodatkowe, dzięki którym mogą zyskać bonusy. Seniorzy wykazują w tej kwestii dużą ostrożność.

Oferty „szyte na miarę”

Banki muszą wziąć jednak pod uwagę, że większa wiedza w zakresie nowoczesnej bankowości, to też większe wymagania klientów. Konto dla młodych ma być więc „szyte na miarę”, bo i potrzeby są różne. Młode pokolenie, tzw. Milenialsi nie zadowolą się ogólną ofertą, którą mogą mieć wszyscy. Chcą wyprzedzać standardy i cieszyć się innowacjami.

Materiał zewnętrzny.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here