Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Sklep internetowy to spore wyzwanie dla każdego, kto go zakłada. Najwięcej pracy do wykonania, jest na etapie początkowym, kiedy należy zbudować solidną markę i odpowiednio dużą grupę potencjalnych odbiorców.

Oczywiście nie oznacza to, że przez cały czas funkcjonowania sklepu internetowego tej pracy nie ma albo jest jej mniej. Bo przecież bez marketingu żaden sklep nie jest w stanie dobrze funkcjonować ani zaistnieć.

Media społecznościowe w budowaniu pozycji sklepu internetowego

Doskonałym narzędziem do promowania sklepu internetowego są media społecznościowe. Bez wątpienia Facebook i Instagram są najlepszymi wyborami. Zasięgi obu tych portali są tak duże, że skupiając się tylko na rynku polskim są to dwie spore społeczności.

Już dziś bardzo skuteczną sprzedaż można realizować korzystając tylko z Facebooka. Podobnie rzecz się przedstawia w przypadku Instagrama. Jeśli ktoś miałby jakiekolwiek wątpliwości co do wykorzystania obu tych serwisów w akcjach promocyjnych, wystarczy poobserwować innych użytkowników tych portali. Obserwacja i analiza w oparciu o konkurencję w mediach społecznościowych jest bardzo przydatna i można wiele się z niej nauczyć.

Jak wykorzystać media społecznościowe w promocji własnego biznesu?

  1. Facebook

    Podstawą jest założenie konta na Facebooku, prywatnego jak i firmowego. Do kont podłączyć fanpage i rozpocząć prezentowanie produktu, usługi czy innej sprzedaży i systematycznie go obsługiwać. Dodatkowo można również utworzyć tematyczną grupę, promując na niej to, co ma się do zaoferowania.

W przypadku grupy na Facebooku powinno się w jej głównym wątku, nawiązywać tematycznie do profilu sprzedaży. Ważne jest, aby na grupie aktywnie uczestniczyć w jej życiu od czasu do czasu wplatając motywy sprzedażowe. Nie powinno się tego robić zbyt nachalnie, aby nie być posądzanym o spam.

W przypadku fanpage można śmiało prezentować sprzedawany produkt, przekierowując do własnego sklepu internetowego.

Obie formy promocji powinny być także wspierane na koncie prywatnym i firmowym. Są to odpowiednie miejsca, w których należy wstawić linki przekierowujące do posiadanej strony internetowej, sklepu czy bloga. Wszystkie dostępne formy powinny być zaangażowane w promocję i podnoszenie wyników sprzedażowych.

2. Instagram
Instagram jest bardzo specyficznym portalem społecznościowym, na którym głównie prezentuje się zdjęcia. Można to bardzo fajnie połączyć z akcją promocyjną firmy czy produktu, oczywiście w celu zwiększenia sprzedaży.

Już w momencie zakładania konta na Instagramie, w biogramie powinno się zamieścić aktywny link przekierowujący do strony sprzedażowej czy bezpośrednio do sklepu. Tutaj można umieścić tylko jeden aktywny link, dlatego powinien on być starannie dobrany.

Zamieszczając zdjęcia oferowanych produktów należy zadbać o staranne i przyzwoitej jakości fotografie, bo to one głównie generują ruch. W sytuacji promocji produktów, warto skorzystać z pomocy dobrego fotografa wyspecjalizowanego w robieniu zdjęć na Instagram.
Zasada działania obu portali, zarówno Facebooka jak i Instagrama, jest bardzo zbliżona, a w wielu przypadkach taka sama. Nie ma w tym nic dziwnego gdyż oba portale są w jednych rękach.

Jak zdobywać nowych klientów na Facebooku i Instagramie?

Oba portale działają na bardzo podobnych zasadach. O popularności na Facebooku i Instagramie decyduje społeczność, którą uda się zbudować. Nieustanna walka o nowe lajki, obserwacje, komentarze oraz inne reakcje, trwa w mediach społecznościowych dzień i noc. Im większą społeczność się zbuduje tym większa szansa na przyciągnięcie potencjalnych kupujących.

Praca nad budowaniem zasięgów kont jest bardzo czasochłonna i wymagająca, zwłaszcza na początku drogi promującej sklep. Oczywiście nie wystarczy tylko na początku zbudować społeczność i na tym poprzestać. Im dalej postępuje akcja promocyjna tym więcej pochłania czasu, a w wielu przypadkach nie przynosi zadowalających efektów.

Na wszystko jest sposób, aby zwiększyć społeczność wokół konta, można skorzystać z firm oferujących pomoc w obsłudze kont. Jedną z takich firm jest serwis Polskielajki.pl. Serwis ten w ofercie ma gotowe pakiety reakcji, takich jak: polubienia, followersi, komentarze itp.

Dzięki skorzystaniu z pakietu reakcji kupionego w tym serwisie , można w bardzo szybkim czasie zwiększyć zasięgi posiadanych kont. Polskielajki.pl cieszą się dużą popularnością ponieważ oferują pakiety reakcji pochodzące od realnych, aktywnych użytkowników zarówno Facebooka jak i Instagrama. Polskielajki.pl dzięki swojej ofercie, mogą w znaczny sposób przyczynić się do wzrostu zainteresowania promowanym kontem, a co za tym idzie przełożyć to na większa sprzedaż.

[Głosów:1    Średnia:4/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here