Przechowywanie artykułów BHP - garść porad praktycznych i aranżacyjnych

Dostęp do akcesoriów i przedmiotów z kategorii BHP jest niezwykle ważny w wielu zakładach pracy. W zależności od charakteru danego miejsca, rodzaju wykonywanych prac oraz występowania potencjalnych zagrożeń, konieczne może okazać się nie tylko samo przechowywanie i udostępnianie artykułów BHP, ale także stworzenie dedykowanego dla nich „kącika”. Z miejsc takich korzystają pracownicy fizyczni, hal produkcyjnych, magazynierzy, a także osoby zatrudnione na rozmaitych innych stanowiskach, w których konieczne jest dysponowanie specjalnym sprzętem lub produktami zabezpieczającymi. Poniżej rozwijamy ten temat oraz podpowiadamy jak zorganizować przechowywanie artykułów z kategorii BHP. 

Artykuły BHP – przegląd najważniejszych produktów 

By móc swobodnie oraz w pełni bezpiecznie wykonywać swoje obowiązki, wielu pracowników potrzebuje dostępu do specjalnych akcesoriów, stanowiących nieodłączną część ich pracy. Ich użytkowanie może wynikać zarówno z typowych niebezpieczeństw występujących na danym stanowisku, jak i z samego charakteru wykonywanego zawodu. Wiele zakładów jest pod tym względem zobowiązanych do udostępniania specjalnych akcesoriów BHP osobom zatrudnionym lub przebywającym na ich terenie. 

Do najważniejszych należą przede wszystkim: rękawice (lateksowe, winylowe, nitrylowe), okulary, półmaski, słuchawki wygłuszające hałas, artykuły ścierne oraz tnące, środki chemiczne o zastosowaniu technicznym, artykuły biurowe, artykuły malarskie, środki pierwszej pomocy przedmedycznej, elementy złączne i montażowe, narzędzia, artykuły spawalnicze. W wielu miejscach korzysta się także z innych przyrządów i artykułów, związanych bezpośrednio z profilem i charakterem wykonywanej pracy. 

Kącik BHP – pomoc w jego aranżacji 

Urządzenie stanowiska z artykułami BHP wygląda odmiennie w każdym zakładzie pracy. W zależności od możliwości lokalowych, ilości zatrudnionych osób oraz częstotliwości występowania różnego typu wypadków, warto zdecydować się na odmienne rozwiązanie. Wiele osób wyposaża swoje zakłady pracy w specjalne szafki lub gablotki, w których przechowywane będą wszystkie potrzebne akcesoria. Często są one ulokowane w pobliżu miejsca wykonywania pracy, pomieszczeń socjalnych, szatni lub innych istotnych węzłów komunikacyjnych. 

W większych zakładach pracy konieczne może okazać się zorganizowanie osobnego pomieszczenia, które będzie pełnić funkcję magazynu do przechowywania zapasów i wydawania poszczególnych artykułów BHP. Jest to duże ułatwienie w przypadku tych przedsiębiorstw, których pracownicy muszą korzystać ze specjalnych kombinezonów lub innych elementów osłonowych.

Automaty do dystrybucji artykułów BHP to alternatywne, nowoczesne i w pełni zautomatyzowane rozwiązanie, które coraz częściej wybierają polscy przedsiębiorcy. Automaty działają z wykorzystaniem specjalnego systemu operacyjnego, który kontroluje ilość przechowywanych produktów oraz nadzoruje proces ich wydawania. Aplikacje obsługujące automaty umożliwiają także na wprowadzenie określonych dziennych limitów w odniesieniu do wybranych artykułów. Dzięki temu przedsiębiorcy decydujący się na zakup automatów mają możliwość wygenerowania oszczędności, obniżając stopień zużycia poszczególnych artykułów BHP.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here