Konserwacja bieżni

Korzystanie z bieżni to czysta przyjemność. Pozwala nam na aktywność fizyczną niezależnie od pogody. Pozwala dbać o naszą kondycje niezależnie od pory roku, zadbajmy więc o to, aby posłużyła nam na długie lata. Pamiętajmy więc o regularnej konserwacji naszej bieżni. Zanim jednak przystąpisz do jej konserwacji, koniecznie odłącz ją od zasilania! Nigdy nie wykonuj konserwacji podczas gdy urządzenie jest pod napięciem!

Kurz – wróg wszystkich urządzeń

Bieżnię należy wytrzeć z kurzu wilgotną szmatką lub skorzystać z detergentu. Uwaga – nie wolno myć przestrzeni pomiędzy brzegami i pasem brzegowym ze względu na obecność substancji smarującej! Bieżnie przechowywać należy w miarę stałej temperaturze, aby zapobiec jej zawilgoceniu lub w drugą stronę – przegrzaniu. Sprawdź również, czy wszystkie śruby są w niej dokręcone – jest to bardzo ważny etap, który może wpłynąć na bezpieczeństwo użytkowania naszej bieżni. Co kilka miesięcy powinno się również zdjąć klapę silnika i bardzo ostrożnie oczyścić całą komorę za pomocą odkurzacza lub sprężonego powietrza. Oczyszczenie komory z kurzu zapobiegnie przegrzewaniu się silnika.

Smarowanie bieżni – co i jak?

Bardzo ważnym etapem w konserwacji jest smarowanie bieżni. W zależności od częstotliwości użytkowania, smarowanie bieżni powinno wykonywać:

– Co 2-3 miesiące, jeśli intensywnie korzystamy z bieżni (powyżej 5 godzin tygodniowo)

– Co 4-5 miesięcy w przypadku, gdy korzystamy z niej od 3 do 5 godzin tygodniowo

– Przy rzadkim użytkowaniu, smarowanie bieżni wystarczy wykonywać co 7-8 miesięcy

Przed rozpoczęciem smarowania, nakładamy smar na szmatkę. Powinna to być niewielka ilość smaru.  Czasem w bieżniach znajduje się dozownik do smaru lub zamiast płynnego smaru, dostajemy smar w sprayu, przez co użycie szmatki nie jest konieczne. Szmatką przeciągamy wzdłuż blatu jak najbliżej środka. Następnie przesuwając dłonią, sprawdzamy stopień nasmarowania naszego blatu. Jeśli nasza dłoń jest sucha, należy smarować dalej – w przeciwnym razie nie trzeba dodawać więcej smaru. Pamiętaj, że smarowanie bieżni ze zbyt dużą ilością smaru może doprowadzić nie tylko do ślizgania pasa, ale nagromadzenia smaru na silniku, a w konsekwencji do jego przegrzania. Po nasmarowaniu bieżni należy ją uruchomić oraz przez pewien czas stawiać na niej równomierne kroki na całej szerokości pasa, w celu równomiernego rozprowadzenia smaru.

Ostatnim etapem jest wyśrodkowanie pasa. Należy sprawdzić, czy na pustej bieżni z prędkością 12 km/h, pas przesuwa się płynnie. Jeśli tak nie jest, zmniejszamy prędkość do kilku km/h i dokręcamy odpowiednie śrubki, w zależności od kierunku przekrzywienia pasa.

[Głosów:8    Średnia:2.4/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here