Kalendarz trójdzielny wizytówką Twojej firmy. Jak go zaprojektować?

Coraz więcej firm decyduje się na produkcję kalendarzy trójdzielnych ze swoim logotypem, które są nie tylko praktycznym podarunkiem, ale również skuteczną reklamą. Też chcesz promować się takim materiałem, ale nie wiesz jak się do tego zabrać? Śpieszymy z pomocą!

1. Wybór drukarni

Jeśli chcesz, aby Twój kalendarz wyglądał profesjonalnie, powinieneś zlecić jego wykonanie doświadczonej drukarni, która specjalizuje się w realizacji materiałów tego typu. Zyskasz wtedy pewność, że otrzymasz oczekiwaną jakość, a efekt finalny będzie zgodny z projektem.

Dobre drukarnie oferują często różne rodzaje wyglądu kalendarza oraz jego kolorystyki. Dodatkowo nierzadko proponują dodatkowe elementy takie jak okienko do zaznaczania daty, wypukłe główki, czy różne zdobienia i wykończenia, oraz kilka wersji kalendarium. Właśnie, dlatego warto ustalić to przed rozpoczęciem projektowania, aby finalny efekt był spójny wizualnie.

2. Rozmiar logotypu

Pamiętaj, aby dostarczyć logotyp Twojej firmy drukarni w odpowiedniej rozdzielczości, która sprawi, że po wydrukowaniu będzie on czytelny i wyraźny. Jest to kluczowy element, który będzie świadczył o profesjonalizmie.

Logotyp na kalendarzu musi być duży i wyraźny, aby potencjalny Klient mógł odczytać go bez problemu, stojąc nawet na drugim końcu pokoju, w którym będzie zawieszony. Wtedy Twoja szansa na jego pozyskanie znacząco wzrasta.

3. Treści

Elementy tekstowe takie jak hasło reklamowe, czy dane kontaktowe również powinny znaleźć się na Twoim kalendarzu. Dowiedz się od pracowników drukarni, w których miejscach oraz w jakich rozmiarach je zamieścić.

Miej na uwadze, że proste i łatwe do rozczytania czcionki sprawdzą się najlepiej na tego rodzaju gadżecie. Mają bowiem zachęcić do skontaktowania się z Tobą lub wyszukania Twojej oferty w internecie.

4. Warstwa graficzna

Poza elementami wizualnymi oferowanymi przez drukarnię możesz również zastosować te obecne w Twojej identyfikacji wizualnej. Dobrym rozwiązaniem jest użycie przykuwającej wzrok grafiki lub zdjęcia zamieszczonego w górnej części kalendarza.

Podobnie jak w przypadku treści warto omówić z pracownikami drukarni możliwości dotyczące zamieszczania elementów graficznych na firmowym kalendarzu trójdzielnym. Pamiętaj, aby Twoje materiały były spójne z tym, co oferuje drukarnia.

5. Makiety

Dobre drukarnie najczęściej posiadają makiety, na których wystarczy zamieścić swój logotyp oraz pozostałe materiały, które mają znaleźć się na kalendarzu trójdzielnym. Takie rozwiązanie znacznie przyspiesza i upraszcza proces projektowania.

W przypadku użycia makiety masz pewność, że Twoje materiały będą pasowały do kalendarza. To również zaoszczędzony czas dzięki brakowi ryzyka niedostosowania projektu do realnego wyglądu kalendarza.

6. Wydruk próbny

Kiedy projekt Twojego kalendarza trójdzielnego jest gotowy, pamiętaj aby  poprosić drukarnię o realizację wydruku próbnego, dzięki któremu zdobędziesz pewność, że finalny efekt jest zgodny z założeniami Twojego projektu. Dzięki profesjonalnej i dopracowanej realizacji kalendarz z logotypem Twojej firmy będzie mieć szansę zawisnąć w biurze kontrahenta, skutecznie promując Twoją firmę.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here