Franczyza

Większość z nas myślała o założeniu własnej działalności chociaż kilka razy w życiu. Ciekawą alternatywą dla pracy na etacie wydaje się otwarcie własnego punktu handlowego. Zarządzanie biznesem wymaga jednak pewnych umiejętności – jak możemy je zdobyć?

Jak rozwijać kompetencje liderskie podczas prowadzenia własnej działalności?

Zarządzanie działalnością gospodarczą wiąże się z dużym ryzykiem i odpowiedzialnością, ale również z wysokim poziomem zadowolenia zawodowego. Istotnym elementem rozwijania punktu handlowego lub usługowego jest budowanie zespołu i nauka prawidłowego zarządzania kadrą. Początki pracy w roli lidera są niekiedy bardzo ciężkie – czasem przez zespół musi przejść nawet kilkadziesiąt osób, zanim trafimy na sprawdzonych i godnych zaufania pracowników. To naturalny proces, którego nie powinniśmy się bać. Najważniejszą kwestią jest dokształcanie się przez cały okres działalności, branie udziału w szkoleniach i monitorowanie sprawności swojego zespołu. Bez sprawnej komunikacji i zarządzania zasobami ludzkimi żaden biznes nie ma szansy się udać.

Własny punkt handlowy – czy warto korzystać z ofert franczyzowych?

Zaczynanie z własnym sklepem od zera oznacza obowiązek nie tylko wykupu lub wynajmu powierzchni, umeblowania lokalu i zatowarowania go. To także stworzenie nazwy i logo, które będą przyciągać konsumentów, a następnie samodzielne poruszanie się w skomplikowanych sprawach formalnych. Wszystkie z tych zadań mogą być dość trudne dla początkującego przedsiębiorcy. Z tego względu wiele osób decyduje się na podjęcie działalności w coraz popularniejszej formie franczyzy. Żabka, czyli największa sieć małych sklepów w Polsce, jest świetnym przykładem wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom osób stawiających pierwsze kroki w biznesie.

Czym właściwie jest franczyza? Żabka pokazuje, że taki model biznesu może działać naprawdę dobrze

To system sprzedaży towarów i wykorzystywania usług oraz technologii oparty na ścisłej współpracy między odrębnymi przedsiębiorstwami. W prostszych słowach chodzi o współpracę dużej, znanej firmy z drobnymi przedsiębiorcami, którzy chcą otworzyć własne punkty handlowe lub usługowe, ale wolą zrobić to pod popularnym szyldem niż kreować swoimi działaniami nową markę. System franczyzowy przynosi wymierne korzyści dla obu stron – franczyzodawca zyskuje nowy punkt sprzedaży, a początkujący przedsiębiorca ma znacznie łatwiejszy start dzięki dostępowi do infrastruktury logistycznej i wsparcia marketingowego ważnego gracza na rynku.

W Polsce istnieje już ponad 6,6 tysięcy punktów należących do franczyzy Żabka. Opinie na temat takiej formy współpracy są bardzo pozytywne. Przedsiębiorcy doceniają stały nadzór franczyzy Żabka i bieżącą pomoc ze strony sieci z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem. Warto nadmienić, że pierwsze sklepy o tej nazwie powstały już w 1998 roku – obecnie znajdziemy je w niemal każdym polskim mieście.

Franczyza Żabka – opinie. Budowanie kompetencji liderskich z małym wielkim sklepem

Każdy początkujący przedsiębiorca, który decyduje się na podjęcie oferty zarządzania franczyzą Żabki, może liczyć na liczne korzyści płynące z tej decyzji. Przede wszystkim sieć zapewnia franczyzobiorcom serię wartościowych szkoleń. Dzięki temu nowi biznesmeni często pozytywnie wypowiadają się o franczyzie Żabki. Opinie zwracają uwagę na dostęp do informacji na temat najskuteczniejszych technik sprzedażowych, sprawnego budowania zespołu, a także odpowiedniego obchodzenia się z dokumentami i sprawami podatkowymi. Ponadto pomoc marketingowa przez cały okres trwania umowy franczyzowej oraz możliwość skorzystania z innowacyjnej aplikacji Frappka dedykowanej franczyzobiorcom znacznie usprawnia działalność punktu handlowego. Wszystkie z tych cech sprawiają, że model prowadzenia franczyz Żabki jest prawdopodobnie najlepszym tego typu systemem w Polsce.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here